4 أبريل 2009

perfum بصل


تنزل من سيارتك الحمراء الرياضية وانت ترتدى البدله السوداء الانيقه وترتدى النظاره الشمس ذات الماركه العالميه -carrera - وتتجه ناحيه المطعم الشهير فينظر اليك السيكيورتى بمهابه ولكنك تقف وتعطى ظهرك للمطعم وتتجه مباشره الى الرصيف الثانى حيث تقف عربه الفول الانيقه
ويدور الحوار المعتاد
لو سمحت يا صاحبى واحد فول بالزيت الحار وشويه سلطه عندك مخلل
لا والله
من غير حلفان يا عم مصدقك
طيب وحياه ابوك قطعلى بصلتين وحطلى عليهم شوه دقه

وتضرب يا معلم حتى تنتفخ عيناك
ومالوا النظاره هتخبى كل حاجه تنتهى من طعامك المميت وتتجه الى الرصيف الاولانى ناحيه المطعم الشهير ينظر اليك السيكورتى نظره
تعجب مع ابتسامة ساخرة زينها ذلك الشنب الذى يصلح كسكسوكه لسمير الاسكندرانى فترد له الابتسامه وانت تربت – يعنى تخبط- على بطنك وتشاور له باصبع السبابه تعبيرا عن جوده المحتوى الذى ضربته منذ دقيقه
تذهب الى سيارتك الحمراء الرياضية فتجد الحكومه مكلبشاها
تتصل بصديقك الظابط فينهى لك المشكله فى اقل من ربع ساعه
تنطلق بسيارتك وتذهب لتقابل حبيبتك
وبمجرد ركوبها تتشكك فى نفسك

وتنتظر ان تقول لك كما قيل

لحنظله فى الفيلم التاريخى عن الاسلام – ما هذه الرائحه يا رجل هو انت واكل بصل-

فتباغتها قبل ان تتكلم وتقول لها بصى بقى يا بيبى انا واكل بصل و...
فتبتسم لك وتشعر انها استرخت على مقعد السياره وتقاطعك قبل ان تكمل لتخبرك وهى كمان واكله كشرى بالدقه
لتطلقا انتم الاثنين ذلك الصوت المعروف لاختبار الانفاس – مش الانفاس اللى بالك فيها انا اقصد جمع نفس-
هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

لتنتهى علاقتكم بعد هذا اليوم نتيجه لتعاون قوى الثوم والبصل لانهاء تلك المأساه .

21 Responses to “perfum بصل”

Sweet Violet يقول...

ههههههههههههههههههههههههههههههه


الحمدلله انا اصلا مش بحب البصل ولا الدقة بتاعت الكشرى ((:

بس عجبنى الحوار جداااااا ..لكن شكلهم مابيستخدموش كلورتس او كلوز اب بالنعناع

لالالالالا كده الاعلانات مفعولها ضعيف جدااااا

بس سيبك انت .. اتفرجت على الاغنية ولا لسه D:

غير معرف يقول...

بجد انت انسان فززززززززززززيع
خفة دم ماحصلتش ولن تحصل ابدا

ضع الفول بالاقداح واترك الكشرى للافراح
واضرب الدقة ضربا وقطع البصل اربا

ده النص المحذوف من الرقابة بالمسلسل التاريخي

تحية يا عسل

والله كلام جميل سوف اقتل نفسي ولان ادخل هذه المدونة مرة ثانية ولان يتردد كلامك في اذني عند نومي في اخر النهار ولا هفكر فيك اصلا .

لاني سوف هكون مت

بس تقبل كل التحية وشكراً على المرور

ايه الوصفة الجهنمية دي لتصفية العلاقات العاطفية بدون مشاكل نفسية
كل واحد هايقول احسن انه غار وريحنا من ريحته حنظلة ابن ام حنظلة ده
بس لسة الالفاظ بتقع منك والرقابة بتدور عليك وكاتبة على البلوج وانتد يعني مطلوب

البوست اللي فات مالحقتش اعلق عليه
فعلقت على الشماعة

الاسئلة والاجوبة مالهاش حل اوعى تسكت على نفسك
ههههههه
تحياتي دمت دمك خفيف

فشكووول يقول...

ازيك يا فوبيا

اهلا بيك فى فشكول
زيارتى الاولى لك وان شاء الله لن تكون الاخيره
اشمعنى يعنى 109 سنه .. طب خليهم 110 شكلها برضه يبقى حلو

يا اخى والله الواحد مش بيقدر يقاوم البصل كتير يعنى وعامل للواحد مشاكل عائليه كتيره.

بس والله قوى الثوم والبصل برضه مش بتقدر تعمل حاجه فينا ... المعنى فى بطن الشاعر
وعربيه الفول والبصل صعب الواحد يرفض لها دعوه ز..ز لازم الواحد يلبى الدعوه على طول

اصلها شعار المرحله

تحياتى

تحياتى لحضرتك

حسن ارابيسك يقول...

الشغل العالي ده هايطلع من مين غيرك بالطبع ياصديقي العزيز
الحقيقة التدوينة حلوة حلوة حلوة بحلاوة أكلة الفول التي سببت في الكثير من المشاكل والتساؤلات
لفت نظري عربة الفول الرائعة دي جبتها منين دي الحقيقة صاحب تلك العربة راج دماغ صح
تحياتي على موضوعاتك المميزة
تحياتي
حسن أرابيسك

Adel Mody يقول...

تصدق جوعتنى :)

لا بوست شديد يا معلم

تسلم

sweet
حد ما يحبش البصل ولا الدقه بتاعه الكشرى امال بتحبى ايه لو مش بتحبى البصل انا كده هزعل منك
وبعدين شوفى لو ايه لو جابوا الحاج كلورتس نفسه ما بياثرش معانا الكلام ده يا سويت انسى
الاغنيه بتاعه نجلا اكيد نجلا مستحيل تعدى

انجل
مرحبا
انتى اللى عسل ده من ذوقك
وتلاقيكى كنتى واكله بصل عشان كده البصارة هربت منك
والله انا نفسى ازور لبنان يمكن الصيف اللى بعد اللى جاى ان شاء الله

فارس
الله يرحمك يا معلم كنت طيب برضه

فكرة من الزمن ده

عارفه ايه اللى عملتيه فيا انا جبت اتنين صحابى وقعدتهم جنبى وماسكلهم عصايه وعمال اخليهم يقروا عشان يقولولى ايه الافلاظ اللى وقعت منى فى البوست ده ما حدش منهم جاوبنى اقعدت السوع فيهم عشان يركزوا وانا قعدت جنبهم مركز ما لقتش حاجه وتقريبا اتجننت اكتر ايه الالفاظ يا فكرة وانا اشيلها على طول عشان العيال صحابى كمان افك اسرهم بدل ما انا عمال اعذب فيهم كده هيموتوا منى خلاص

فشكول بحاله هنا
والله انه لشرف عظيم لنا يا استاذى
الا عربيه الفول مع اختلاف اتجاهات البشر اقصد المصرين اخوان على ناصرين على ليبرالين على اى اتجاه هتلاقيهم بيتوحدوا على عربيه الفول انه موحد الشعب المصرى يا استاذى

حسن ارابيسك
عربيه فول جامده ما حدش يقدر يقاومها بس الصراحه يا حسن باشا انا جايبها من النت لانى لو صورت العربيه اللى كنت باكل عليها كنت هبوظ البلوج من منظرها وتحياتى ليك يا فنان

عادل باشا
بالهنا والشفا مقدما يا عم

قصه مكتمله الأركان.. بها الكثير من الهزليه والواقعيه..

برافــــــــــو
أعجبتني

أمنياتي

صحابك هما اللي غلطانين على فكرة
اي نعم
لانهم هما مصاحبين واحد سايكو وفوبيا كمان
لما انت تقول الفاظ هما يتضربوا طب ايه زنبهم
انا من موقعي هذا بادعوهم لاحداث الانقلاب واخد العصايا منك ورد كل لسوعة لسوعتين علشان تحرم

لالالا انا قريت تاني انا اللي كنت فاهمة غلط
سورييي
الناس اتضربت ظلم في رقبتي وبعدين
خلاص بقى كفاية ضرب
تحياتي

ما هو لامواخذه يعنى النضيف نضيف
بصل وكاريرا طيب مش كنت تقول انك ضارب ام البدله منى هى والنضاره ولا ايه ربنا يكون فى عونى يا سايكو

من غير عنوان

اتشرفت بزيارتك ليا يا صاحب المدونه المفيده
تحياتى ليك

فكرة من الزمن ده

شوفتى بقى زنب العيال ده فى رقبتك قوم يا بنى روح انته وهو براءه ومصاريف العلاج ابعتوا الفاتوره على مدونه فكرة من الزمن ده وابقوا قابلونى
ال انقلاب ال
انتى عيزاهم يتفلكوا لو الانقلاب فشل

شوفتى بقى ظلمتينى هى كلمه واحده بس فى المدونه كلها ومكتوبه مفرط

لوسفر
نياهههههههههههه

استر عليا يا معلم وكفايه الرعب اللى انته عامله فينا والله يرحم التيشرتات والقمصان والكوتشيات والبنتكورات والكابات والساعات والبوكسرات والشرابات والاقلام والكراريس والسندوتشات والشيبسيات والبيبسيات
والبنوتات اللى كنت بسلفهملك

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم