10 مايو 2009

الموت


انه الموت يا سيدى من فرط ما يوهم الانسان نفسه ببشاعته

لا يتمناه ويفاجأه كل مره مع انه من

الحقائق السهله


البسيطه انه تحرر من كل هموم الجسد

وكل قيود الحياه المؤلمه المتعبه

انه الموت ببراءته بنهاياته الغريبه المفزعه المؤلمه

هل يوجد اجمل من الموت
هل يوجد حقيقه واحده فى حياتناغير الموت

الحب الاهل الاصدقاء المال الولد كلها قد تكون زائفه خادعه

ولكن الموت

بصدقه بصرامته واضح ناصع انيق فى اختيار طريقته يتبدل بشكل مذهل كل مره

نعم يا سيدى اتغزل فى الموت هل رايت احدا قبلى يتغزل فى الموت

الكل يفعلها مع صديقته مع حبيبته مع زوجته اما انا فاعرف حقيقته سهل هين لين

لا تعتبرنى احمقا يا سيدى انظر الى حياتك فستجد بها حقائق معدوده محدوده

الله ...... ثم الموت

نعم انها حقيقتان لا مجال لانكارهما الا اذا كنت زنديق يا سيدى ساعتها

ستنكر الله ولكنك لن تستطيع ان تنكر الموت ولا احد يستطيع

فهو التطور الطبيعى للحياه

3 Responses to “الموت”

الموت علينا حق
وحدووووووووووووووووه

والموز علينا حق برضه يا غلبانه
لا اله الا الله محمد رسول الله

صوت من مصر يقول...

قبل ما هقول اى حاجه والله العظيم انا لسه حلا كاتب حاجه لازم تشوفها لانى كنت محتار انزل اى صوره من الاتنين الى عندك ولا الى عندى جواب كلامك فى كلامى لانهم كلام واحد
انا واحد مستنى الموت